Altar Legie


Příběh FAQ Obchod Legie online



Otázka: Může ve hře dojít k remíze ?

Odpověď: Ano, může nastat v některých vzácných případech hry s použitím krajin. Ve chvíli, kdy se oba hráči shodnou, že žádná ze stran není dlouhodobě schopna dosáhnout vítězství, hra končí a je vyhodnocena jako hra bez vítěze.




Otázka: Volné pole je ze dvou stran obklíčené soupeřovými rytíři, takže se tam vlastně nic kromě věže, katapultu a krále nemá šanci zakořenit. Ale za jedním ze soupeřových rytířů je můj rytíř. Mohu do toho obklíčeného políčka umístit svůj kámen, díky kterému by byl jeden z rytířů vyhozen (takže např. pěšák), ačkoliv by tento kámen měl být ihned vyhozen ? Pokud mohu, co nastane ? Vyhodí můj pěšák rytíře a zůstane ve hře, nebo je vyhozen nejen soupeřův rytíř, ale i můj pěšák ? A pokud jsou vyhozeni oba, kam putuje označovací kámen, příp. kdo určuje jeho umístění (z těch dvou volných míst) ?

Odpověď: Klíčové pravidlo, které tuto situaci řeší je skutečnost, že vždy se vykonává jen schopnost toho kamene, který byl právě položen na herní plochu. Ostatní kameny na herní ploše jsou "mrtvé" a jen čekají na to, jak je herní kámen, který právě přichází do hry ovlivní. Je zde samozřejmě určitá výjimka - jsou to symboly meče, které se také mohou zapojit do vrácení některého ze soupeřových kamenů do zálohy. Ale i tyto kameny se symbolem meče jen pomáhají právě položenému kameni vrátit některý soupeřův kámen ... samy o sobě neprovádí žádnou vlastní akci. Takže když je položen pěšák do obklíčeného pole a vyhodí se takto soupeřův rytíř, tak tento právě položený pěšák zůstane na svém místě, aniž by byl jakkoliv ovlivněn nepřátelskými kameny okolo něj. V případě, že aktivní hráč vrátí jedním svým kamenem dva a více soupeřových kamenů, pak si on sám vybere, na které pole označující kámen umístí.




Otázka: Když položím krále, tak on zabije všechny okolo, ale zabije někdo krále ? Nebo je jen na jedno použití ?

Odpověď: Krále lze do zálohy poslat stejným způsobem, jako například pěšáka nebo rytíře. Král nemá symbol štítu ani symbol luku, tedy pro něj platí pravidlo součtu mečů tři a více. Funkci symbolu šípu omezuje jen symbol štítu, který ale Král nemá, takže může být zcela bez problémů "zastřelen". Od chvíle, kdy je Král vrácen do zálohy majitele, ať už s pomocí symbolů meče nebo šípu, může být znovu kdykoliv později vyložen zpět na herní plán a znovu se provede jeho funkce.




Otázka: Není nám jasné, zda je možno položit svůj kámen (pro příklad Pěšáka) na políčko, kde by byl okamžitě v ohrožení. Uvedu příklad - představte si jednu hrací desku - tzn.devět polí. V horní řadě uprostřed je bílý Rytíř, na pravo od něj v pravém horním rohu je černý Rytíř a v prostřední řadě úplně vlevo se nachází bílý Pěšák. Je možno dát do prostředka prostřední řady černého Pěšáka, který by defakto okamžitě s pomocí černého Rytíře v pravém horním rohu zničil bílého Rytíře v horní řadě uprostřed, ale zároveň by byl okamžitě v ohrožení od bílého Rytíře nahoře a bílého Pěšáka vlevo ?

Odpověď: Ano, lze s klidným srdcem položit pěšáka do míst, kde bude v přímém ohrožení soupeřovými kameny. Vždy totiž působí právě vyložený kámen svými vlastnostmi na jiné kameny, ale nikdy ne naopak - tedy v době mého tahu jsou všechny soupeřovy kameny neaktivní a nijak neovlivňují mé kameny na herní ploše (tedy vyjma skutečnosti, že tam "překážejí" ...). V tomto ukázkovém případě se po položení černého pěšáka zničí bílý rytíř, ale nic více se nestane.